Miért pont a statisztika és a valószínűségszámítás oktatására helyezzük a hangsúlyt a matematika oktatásban az analízis helyett?
Nagyon izgalmas TED előadás Arthur Benjamintól. (Kattintson a képre a megtekintéshez! - jobbra lent lehet beállítani a magyar feliratot)
Így kezdi:
"Jelenleg a matematika-tanterv alapját a számtan és az algebra képezik. És mindaz, amit ezek után tanulunk, csupán egyetlen tárgykör irányába építkezik. A piramis csúcsa pedig az analízis. El kell mondanom: szerintem rossz csúcs van a piramison, és a jó csúcs -amit minden főiskolai hallgatónknak és minden érettségizőnek ismernie kellene- a statisztika: pontosabban valószínűség-számítás és statisztika.

Így kezdi:
"Jelenleg a matematika-tanterv alapját a számtan és az algebra képezik. És mindaz, amit ezek után tanulunk, csupán egyetlen tárgykör irányába építkezik. A piramis csúcsa pedig az analízis. El kell mondanom: szerintem rossz csúcs van a piramison, és a jó csúcs -amit minden főiskolai hallgatónknak és minden érettségizőnek ismernie kellene- a statisztika: pontosabban valószínűség-számítás és statisztika.
Illetve, ne értsenek félre: az analízis nagyon is fontos tantárgy. Egyike az emberi elme nagyszerű találmányainak. A természet törvényei az analízis nyelvén íródtak. És aki matekot, temészet- vagy műszaki tudományokat, vagy közgazdaságtant hallgat, az mindenképpen ismerje meg az analízist is az egyetem/főiskola első évéig bezárólag. De matematika-professzorként el kell mondanom: nagyon kevés ember használja az analízist tudatosan és értelmesen a mindennapi életben. Ugyanakkor a statisztika olyan tárgykör, amit napi szinten lehetne és kellene használni. Igazam van? Kockázat. Nyereség. Véletlenszerűség. Adatok értelmezése...."
Érdekes, ugye?
Csak 3 perc az egész:-)
Érdekes, ugye?
Csak 3 perc az egész:-)
Statisztika valamint a valószínűségszámítás alapjaival Ön is megismerkedhet gyakorlatias formában Lean Six Sigma képzéseinken, vagy vásárolja meg a LEAN SIX SIGMA folyamatfejlesztés kézikönyvét a hozzá tartozó Lean Six Sigma e-learning portál hozzáféréssel:
